Tehnici de relaxare – Ce sa faceti ca sa scapati de stres si sa dormiti bine

V-ati intrebat, vreodata, ce ar fi indicat sa faceti ca sa scapati de stres si sa va bucurati de nopti linistite? Sfatul nostru este sa apelati la niste tehnici de relaxare. Sau metode de relaxare. Sau tehnici antitres. Nu este important cum se numesc, ci efectele lor asupra fizicului si psihicului dumneavoastra. In cuprinsul aflat mai jos veti afla ce tehnici de relaxare puteti folosi ca sa va simtiti eliberat (sau eliberata) de orice fel de probleme.

Cuprins:

Imprieteniti-va cu un fotoliu de masaj
Practicati meditatia
Faceti exercitii de respiratie pentru relaxare
Ascultati cea mai buna muzica de relaxare
Luati pauze cat mai des
Ganditi pozitiv
Rasfatati-va corpul
Intalniti-va cu prietenii si rudele

Imprieteniti-va cu un fotoliu de masaj

Unul dintre cele mai bune lucruri pe care ati putea sa le faceti ca sa inlaturati stresul din viata dumneavoastra ar fi sa va achizitionati un scaun sau un fotoliu de masaj. Fotoliile de masaj reprezinta o solutie excelenta atat pentru rezolvarea anumitor probleme de sanatate cat si pentru relaxare.

Cea mai importanta functie a unui fotoliu de masaj modern este cea terapeutica. Prin intermediul functiei respective, fotoliul de masaj va poate ajuta sa luptati eficient impotriva sedentarismului si, de asemenea, sa scapati de anumite dureri generate de lipsa miscarii. Fotoliile de masaj de ultima generatie combat, eficient, durerile de cap, de gat, de spate, de maini si picioare. Datorita functiilor speciale cu care sunt prevazute, fotoliile de masaj sunt nemaipomenite pentru destresare, deoarece pot sa identifice punctele de tensiune din corp si lucreze la detensionarea lor.

In ceea ce priveste relaxarea, fotoliile de masaj moderne sunt dotate cu role si perne de aer. Rolelele si pernele de aer framanta si maseaza muschii. Astfel, ii ajuta sa se relaxeze si sa elimine oboseala. De asemenea, cele mai noi fotolii si scaune de masaj le permit utilizatorilor sa asculte melodiile preferate, chiar in timpul sesiunilor de relaxare.

Practicati meditatia

Meditatia reprezinta o metoda de relaxare care genereaza rezultate foarte bune in batalia zilnica impotriva stresului. Puteti sa faceti meditatii de relaxare la dumneavoastra acasa sau intr-un loc linistit din natura. In cazul in care alegeti sa va folositi de caminul dumneavoastra pentru exercitiile de relaxare, va recomandam sa va amenajati un spatiu dedicat intr-una dintre incaperile casei.

Aranjati spatiul respectiv in asa fel incat sa-l puteti utiliza atat pentru meditatia de relaxare cat si pentru citit sau pentru efectuarea anumitor exercitii fizice pentru intarirea mai multor tipuri de muschi.

Meditatia de relaxare presupune sa va eliberati de toate gandurile si emotiile negative, cu ajutorul anumitor exercitii de respiratie. Si nu numai. Yoga, de exemplu, combina meditatia cu diverse exercitii fizice.

Descoperiti, mai jos, cateva sfaturi utile care va vor ajuta sa aveti parte de o meditatie de relaxare si pentru gandire pozitiva:
– asezati-va intr-o postura de meditatie;
– intrati in armonie cu fizicul si cu trupul dumneavoastra, fara sa va concentrati pe ganduri si pe emotii;
– in timp ce meditati, faceti exercitii de respiratie, care va vor ajuta sa aveti o stare generala mai buna;
– cresteti treptat durata sesiunilor de mediatie, de la 10-15 minute pana la 45-60 de minute.

Faceti exercitii de respiratie pentru relaxare

Exercitiile de respiratie nu ar trebui efectuate doar in timpul sedintelor de mediatie, ci si in alte momente ale zile. De ce? Deoarece respiratia reprezinta una dintre cele mai eficiente metode de calmare. In timp ce executati exercitii de respiratie, este obligatoriu sa inspirati pe nas si sa expirati pe gura.

Va prezentam, in continuare, doua exercitii de respiratie pe care le puteti pune in practica pentru relaxarea dumneavoastra. Primul dintre ele presupune sa inspirati si sa expirati, consecutiv, timp de 10-15 secunde. Dupa, luati o pauza de 10-20 de secunde si reluati ceea ce ati facut prima oara. Pentru cel de-al doilea exercitiu va fi nevoie sa inspirati adanc numarand in gand pana la cinci, dupa care sa va tineti respiratia timp de cinci secunde, iar apoi sa expirati usor, tot pana la cinci. Faceti 5-10 repetari si o sa observati cum vi se relaxeaza muschii.

Ascultati cea mai buna muzica de relaxare

Cea mai buna muzica de relaxare este aceea care va ajuta sa scapati de stres. Puteti asculta muzica de relaxare la serviciu, acasa, in timp ce beneficiati de o sesiune de masaj pe fotoliul din sufragerie sau cand va plimbati prin parc. Ca sa gasiti niste melodii care sa va ajute sa va relaxati, nu trebuie decat sa va folositi de YouTube si sa faci niste cautari dupa cuvintele cheie: „muzica de relaxare antistres”, „muzica de linistire a mintii”, „muzica de relaxare chinezeasca”, „muzica de linistire”, muzica relaxanta de lucru” „muzica calma” si „muzica clasica de relaxare”.

Muzica are nenumarate beneficii pentru oameni. Printre altele, muzica ne ajuta sa fim mai fericiti, diminueaza stresul, lupta cu depresia si ne ajuta sa invatam lucruri noi.

Luati pauze cat mai des

O alta tehnica de relaxare la care puteti apela cand va simti coplesit (sau coplesita) consta in luarea de pauze. Cand sunteti la serviciu, incercati sa faceti o pauza de zece minute la fiecare ora petrecuta pe scaun, la biroul de lucru. Ridicati-va de pe scaun si incepeti sa mergeti prin sediu sau, mai bine, iesiti afara din cladirea in care aveti biroul si plimbati-va. Puteti profita de pauza de lucru ca sa ii telefonati persoanei iubite sau unui prieten bun, cu care nu ati mai vorbit de ceva timp. Folositi-va de pauze si ca sa va aduci aminte de excursiile pe care le-ati facut recent. Ca sa va fie mai usor, uitati-va pe imaginile pe care le aveti stocate in memoria telefonului mobil.

Luati pauze si cand sunteti acasa si desfasurati anumite activitati cu o durata de cateva ore. Utilizati acelasi principiu ca si cand ati fi la birou. Mai exact, la fiecare ora de activitate acordati-va o pauza de zece minute.

Ganditi pozitiv

Una dintre nenumaratele tehnici de relaxare de care va puteti folosi este gandirea pozitiva. Gandirea pozitiva nu este despre dorinte, ci despre a profita la maximum de orice situatie in care te gasesti, fara sa cazi in negativism.

Ce puteti face in asa fel incat sa ganditi pozitiv? In primul rand, folositi-va de puterile imaginatiei dumneavoastra. De exemplu, daca nu va simti relaxat (sau relaxata) imaginati-va lucruri care ar putea sa va relaxeze. Cum ar fi ca sunteti la plaja, la piscina, pe o pajiste imensa ori ca va zburati intr-un balon cu aer cald. In al doilea rand, daca vreti sa ganditi pozitiv este nevoie sa vedeti „imaginea de ansamblu”, nu sa va concentrati pe un lucru marunt care nu functioneaza. Daca veti vedea „imaginea de ansamblu”, va veti da seama ca multe dintre problemele cu care va confruntati sunt temporare.

Rasfatati-va corpul

Nu doar mintea resimte stresul, ci si fizicul. Prin urmare, cand va simtiti tensionat (sau tensionata) faceti tot posibilul ca sa va rasfatati corpul. O sugestie ar fi sa va rasfatati cu o baie lunga.

Pentru ca relaxarea sa fie completa, aprindeti cateva lumanari in jurul cazii si adaugati niste uleiuri esentiale. Dupa ce iesiti din baie, aveti grija sa va hidratati foarte bine pielea. Completati momentele de rasfat cu o cina delicioasa, comandata de la restaurantul dumneavoastra preferat.
O alta sugestie pentru relaxarea corpului dumneavoastra este sa va asezati in fotoliu sau in pat, sa va inveliti cu o patura catifelata si sa cititi ceva ce va face placere, in timp ce beti un ceai de musetel. Sau, daca nu doriti sa cititi puteti, pur si simplu, sa stati in pat si sa va bucurati de mirosul asterneturilor dumneavoastra curate.

Intalniti-va cu prietenii si rudele

Prietenii si membrii familiei pe care nu i-ati mai vazut de mult timp pot sa faca foarte bine fizicului si psihicului dumneavoastra. Asadar, daca in ultimele luni ati foarte foarte aglomerat (sau aglomerata) si nu ati avut timp sa iesiti cu oamenii dragi, nu mai pierdeti timpul si stabiliti, cat mai repede, intalniri cu ei. O strategie ar fi sa va propuneti sa va vedeti, saptamanal, cu minimum un prieten sau un membru din familia dumneavoastra. Va recomandam sa va intalniti in locuri unde puteti sa stati de vorba in liniste.