Masajul corect pentru spate – tehnici și beneficii

Durerile de spate reprezintă aproximativ 40% din absențele de la locul de muncă. Deoarece spatele nostru poartă cea mai mare greutate și stres fizic, pot să apară încordări la nivelul mușchilor și ligamentelor spatelui care susțin coloana vertebrală. Durerea de spate, tensiunea și rigiditatea pot limita mobilitatea și ne pot afecta calitatea vieții. Simptomele pot dura până la 6 săptămâni sau mai puțin (cele acute) sau până la 3 luni (cele cronice). În unele cazuri, durerea de spate poate fi descrisă ca fiind „insuportabilă”, interferând cu rolurile și activitățile sociale zilnice, deoarece aceasta poate să crească sau să provoace afecțiuni suplimentare.

Deși odihna la pat și aplicarea de căldură sau gheață pot ajuta la ameliorarea simptomelor, cea mai bună soluție pentru durerile de spate o reprezintă masajul care ajută la relaxarea mușchilor obosiți și inflamați. 

Mulți oameni optează pentru un masaj al spatelui ca formă de relaxare, ameliorarea stresului sau chiar ameliorarea durerii. Printre tipurile de masaj care ameliorează durerea de spate se numără: masajul țesuturilor profunde, masajul sportiv, masajul de remediere, masajul de relaxare, masajul suedez, etc.

Ce beneficii are masajul spatelui?

Sursă foto: https://unsplash.com/photos/CLiwQXx7kT8

Masajul spatelui poate fi o modalitate bună de vă încheia ziua sau o săptămână lungă. Este, de asemenea, cunoscut și faptul că ajută la îmbunătățirea calității somnului. Un masaj profund al țesuturilor este deosebit de bun dacă vă place presiunea fermă și durerea ușoară asupra musculaturii. Pentru unele persoane un masaj puțin mai dur este foarte relaxant.

Ameliorează durerea și tensiunea din regiunea superioară și inferioară a spatelui

Un masaj bun poate ajuta la ameliorarea durerilor de spate. După un antrenament intens sau după o zi la birou, mușchii spatelui vor fi cel mai probabil încordați din cauza suprasolicitarii sau utilizării repetitive. Acest lucru provoacă dureri în toate regiunile spatelui, în special în zona umerilor și a gâtului. O sesiune de masaj ajută la detensionarea mușchilor.

Ajuta la eliberarea hormonilor/substanțelor chimice responsabile cu starea de bine

Un masaj al spatelui stimulează producția de endorfine, dopamină și serotonină, substanțe chimice care ne fac să ne simțim bine. Acest lucru ajută la gestionarea durerii și vă poate permite să reduceți cantitatea de analgezice utilizată. De asemenea, masajul ajută la prevenirea anxietății și a depresiei.

Îmbunătățește somnul

Masajul spatelui relaxează mușchii mai mari și ameliorează tensiunea care poate provoca dificultăți în a adormi sau a rămâne în starea de somn profund. Acest lucru vă permite să aveți cicluri complete de somn care sunt necesare pentru performanțe optime și sănătate bună.

Ajută procesul de vindecare

Chiar și după un istoric lung de dureri de spate, masajul poate ajuta la vindecarea țesuturilor și mușchilor care au devenit strânși, slabi sau atrofiați. Acest lucru va îmbunătăți, la rândul său, aria de mișcare. Masajul ajută și la reducerea vergeturilor și a țesutului cicatricial. În special în cazul sportivilor care au mușchii încordați în partea inferioară, mijlocie și superioară a spatelui se poate observa o flexibilitate articulară crescută după un masaj al spatelui.

Îmbunătățește circulația

Un masaj al spatelui stimulează circulația și crește fluxul de sânge în zonă. Acest lucru va ajuta la aducerea sângelui cu oxigen și substanțe nutritive către mușchi și organe majore.

Vă ajută să vă relaxați

Unul dintre cele mai importante beneficii ale masajului pentru spate este că sevă face să vă simțiți bine. Uneori trebuie doar să vă faceți puțin timp pentru a vă relaxa și a vă bucura de senzația plăcută a atingerii umane.

Metode si tehnici prin care se poate realiza masajul spatelui

Cu ajutorul unui terapeut

Sursă foto: https://unsplash.com/photos/83RTpUBjyYY

După o săptămână agitată un mod foarte plăcut de relaxare este cu ajutorul unui masaj făcut de un specialist. Recomandat pentru oamenii de toate vârstele, masajul a fost practicat începând cu mii de ani in urma, încă din antichitate (China, Japonia, India, Egipt, Orientul Îndepărtat).

Masajul este un termen general pentru acțiunea de presare, frecare ți manipulare a pielii, mușchilor, tendoanelor si ligamentelor. Terapeuții în masaj folosesc, de obicei, mâinile și degetele pentru masaj, dar pot utiliza și antebrațele, coatele și chiar picioarele.

Tehnicile de masaj variază de la tehnici ușoare, la cele care presupun presiuni profunde.

Există mai multe tipuri diferite de masaj, printre care:

– masajul suedez – aceasta este o forma ușoară de masaj in care este implicat contactul îndelungat cu pielea, dar și mișcări de frământare, netezire, fricțiune, mișcări profunde, vibrații în scopul relaxării și energizării.

– masajul profund al țesuturilor – aceasta este o formă ușoară de masaj în care se folosește presiune mai puternică ce vizează straturile profunde ale mușchilor și țesutului conjunctiv, de obicei, în scopul tratării leziunilor musculare provocate de diverse accidente.

– masajul sportiv – acesta este similar cu masajul suedez dar este orientat către persoane implicate in activități sportive pentru a preveni sau a trata leziunile acestora.

 terapia prin masaj a punctelor de declanșare – masajul se concentrează asupra punctelor de declanșare sau zonelor sensibile ale fibrelor musculare înguste care se pot forma în mușchi, în urma leziunilor sau a suprasolicitării fizice.

Cu ajutorul unui unui dispozitiv special, in propriul cămin

Bineînțeles, nu toți avem timpul sau dispoziția necesară pentru a merge la un masaj efectuat de un terapeut ori de câte ori simțim nevoia. Un dispozitiv special precum un fotoliu de masaj reprezintă o investiție deșteaptă pentru toți membrii familiei.

Prin deținerea unui fotoliu de masaj veți observa că pe termen lung veți economisii bani și timp. Acest dispozitiv o să fie mereu acolo oricând ai nevoie, chiar și atunci când ajungi acasă de la birou la o oră târzie sau îți simți mușchii încordați dimineața. Fiind mereu în căminul tău, un fotoliu de masaj va fi mereu disponibil pentru a-ți oferi sesiunea de masaj mult dorită. În acest fel nu mai trebuie sa pierzi timp căutând un loc disponibil în programul unui terapeut pentru că vei putea rezolva problema rapid și ușor, chiar la tine acasă.

Un fotoliu de masaj Komoder este capabil să îți ofere toate tehnicile de masaj menționate mai sus, utilizând tehnologie de ultima generație precum scanarea corporală pentru a oferi sesiuni personalizate tuturor utilizatorilor.

Relaxarea este o parte importanta a unei vieți sănătoase și ajută la reducerea stresului și la prevenirea complicațiilor ce pot fi generate de către acesta.

Scaunele și fotoliile de masaj au o influență puternică asupra stării tale generale. Vă conferă o stare de bine prin eliberarea senzaţiei de stres și relaxarea totală. Folosindu-le, vi se va îmbunătăți circulația sanguină și a limfei, vei scăpa de tensiunea și rigiditatea din mușchi, vei avea mai puține spasme musculare și vei observa progrese în ceea ce privește flexibilitatea corpului tău.

Diminuarea durerilor de gât și spate, îmbunătățirea respirației, prevenirea artritei degenerative, creșterea nivelului de endorfină sunt ale câteva beneficii pe care le puteți obține folosind fotolii masaj. Utilizat frecvent, un fotoliu de masaj ajută la obținerea unei posturi corecte a corpului.

Vă invităm să încercați un astfel de fotoliu de masaj și să reduceți din stresul zilnic, să vă îmbunătățiți puterea de concentrare și capacitatea de atenție, să observați progrese ale tonusului psihic. Practic vă invităm să profitați de beneficiile oferite de aceste fotolii și scaune, astfel încât să vă bucurați de o minte sănătoasă într-un corp sănătos.